Aanloop naar Beverwijk: strijd om Pikeursprijs van de IJmond helemaal open

de kortebaandraverij op de Hoofdstraat in Santpoort heeft pikeur Wim van der Mespel, winnaar met Blue Diamond As (foto © Maartje Brakenhoff), ook de kop overgenomen in het klassement voor de Rabobank Pikeursprijs van de IJmond. Twee weken geleden, na IJmuiden, moest hij winnares Lindsey Pegram en pikeurskampioen John de Leeuw ver voor zich dulden maar in Santpoort liep alles anders. Pegram was wegens verplichtingen bij een derby in Berlijn afwezig en John de Leeuw werd in de eerste omloop met beide paarden uitgeschakeld zonder een rit te winnen.

Behalve Wim van der Mespel deed ook Ruud Pools goede zaken. Hij was verliezend finalist met Columbine Lep  maar haalde ook met de ijzersterke Evison de derde omloop. Elke gewonnen rit levert punten op, zodat Ruud Pools opklom van de 10e naar een gedeelde 3e plaats met John de Leeuw.

Donderdag 10 augustus staat voor de Pikeursprijs van de IJmond de 3e ronde op het programma, op de Breestraat in Beverwijk. Op 7 september maken de pikeurs in Heemskerk uit wie de bokaal en het geldbedrag van € 1.000 voor de beste pikeur over het geheel van de 4 kortebaandraverijen mee naar huis mag nemen.

De tussenstand in de aanloop naar ronde 3 op de Beverwijkse Breestraat:

De stand na 2 van de 4 IJmond-kortebanen:

1 (3)
Wim van der Mespel