Rabobank Pikeursprijs IJmond: op koers naar een climax

Na de spectaculaire ontknoping van de harddraverij van Beverwijk is de spanning rond de Rabobank Pikeursprijs van de IJmond groter dan ooit. Lindsey Pegram, winnaar in IJmuiden maar afwezig in Santpoort, versloeg in de finale op de Breestraat met Southwind Raptor haar tegenstrever John de Leeuw met Diesel Scott. Met deze prestatie herovert zij de eerste plaats in het klassement.

De Leeuw, die ook in IJmuiden net naast de overwinning greep en in Santpoort bij uitzondering geen enkele rit won, klimt terug naar de tweede plaats. Wim van der Mespel, winnaar van Santpoort en sinds vorige week leider van het IJmond-pikeursklassement, doet een stapje terug naar de derde plaats. Frans van der Blonk, twee jaar geleden de eerste winnaar van de Rabobank Pikeursprijs, nadert de top 3 dankzij zijn derde plaats met Dutch Buitenzorg.

Het duurt nog vier weken voor de winnaar bekend wordt van de bokaal en het geldbedrag van € 1.000 voor de beste pikeur over het geheel van de 4 kortebaandraverijen in de IJmond: dat gebeurt op donderdag 7 september, als de kortebaandraverij om de Grote Prijs van Rabobank IJmond plaatsvindt op de Marquettelaan in Heemskerk.

De stand na 3 van de 4 IJmond-kortebanen:

1 (2)
Lindsey Pegram