Calèche & Marquette 2010

Omdat het jubileum in 2005 op het landgoed Marquette met groot succes is gevierd en velen er goede herinneringen aan bewaarden werd ter gelegenheid van het 85-jarig jubileum in 2010 nog eens wat groter uitgepakt. Onder de naam “Calèche & Marquette” werd een groot feest georganiseerd dat naar schatting 12.000 bezoekers heeft getrokken. In samenwerking met de Amsterdamse menvereniging werden ruim 30 rijtuigen onthaald op landgoed Marquette. Naast de leuke activiteiten voor het publiek, zoals demonstraties schapen drijven, optredens van een jachthoorngroep en gevarieerde kinderactiviteiten was het programma dit keer aangevuld met een kleine lifestylemarkt op het parkeerterrein. Het bedrijfsleven presenteerde zich hier in 10 pagodetenten, met daartussen presentaties van verschillende Heemskerkse verenigingen en organisaties waaronder de modelbotenclub, Historische Kring Heemskerk, de Zonnebloem, het PWN, de Kunstuitleen en KNGF Geleidehonden.

Muziekvereniging St. Caecilia trad op met haar groot orkest in een grote tent tegenover het kasteel. De Sea Breeze Big Band uit IJmuiden zorgde daarna voor een prachtige muzikale afsluiting van het feest. De medewerking van het PWN mag niet onvermeld blijven: mede dankzij de vakkundige begeleiding van de PWN-medewerkers kon “Calèche & Marquette” een groot succes worden.