Rogier den Dekker: dit zijn de 8 van de 24 paarden die uw weddenschap tot een succes kunnen maken

Sinds hij twee jaar geleden te gast was in de jaarvergadering van onze harddraverijvereniging, is het een traditie dat drafsportkenner en ‘stem van de paardensport’ Rogier den Dekker de wedders in Heemskerk een handje op weg helpt. Ook dit jaar heeft Rogier een lijstje gemaakt met 16 van de 24 paarden die in Heemskerk starten, die de kortebaan in elk geval niét gaan winnen. Daarmee vervalt 2/3 van de keuzemogelijkheden en verdrievoudigt dus in zekere zin de kans op een winnende weddenschap. Speel winnend, plaats, duo of trio bij de totalisator met de ‘voorkennis’ van Rogier! Nog een tip: maak een account aan op de website van Runnerz en ontvang een welkomstbonus van € 25. Dat wedt meteen lekker weg.

De paarden die niét winnen volgens Rogier den Dekker zijn (pak de lijst met paarden en hun startnummers er even bij): 1-2-3-4-5-8-10-12-13-14-16-18-20-21-23-24.

Wie zijn dus volgens Rogier de kanshebbers: Fullrich van Assum en Doc Holiday, beide gereden door Bo Sprengers. Dutch Buitenzorg met Djimmy Schneider, nota bene startend vanaf 305 meter. De winnaar van Beverwijk, Eliot Charisma, en Southwind Raptor, beide gereden door Lindsey Pegram. Volgens Rogier kan ook John de Leeuw voor het eerst sinds een tijd weer winnen en wel met Ronny Brandt (de snelle maar wispelturige Birdy de Neuilly rekent Rogier niét tot de kanshebbers). Frans van der Blonk zou volgens Rogier ook kunnen verrassen met Fleur Swagerman (en dan weer niét met Hannie Swagerman). De volgende kanshebber op het lijstje van ‘de man die het weten kan’ is Hero Baldwin met Manon Pools, een logische tip na de diverse finaleplaatsen van dit seizoen.

Tot zover de acht kanshebbers van de 24. Rogier den Dekker heeft de keuze voor u een stuk makkelijker gemaakt (en, met de hier vermelde links, ook nog geholpen door de kortebaan-experts van kortebaandraverijen.nl). Wij wensen u een mooie koers donderdag met hopelijk een leuke winst op uw weddenschap!