Deadline lidmaatschap harddraverij nadert

Nu de kans op het doorgaan van de harddraverij op donderdag 2 september steeds verder toeneemt, zwelt ook het ledenaantal van de Harddraverijvereniging Heemskerk aan. Op dit moment is niet bekend of er, als de draverij door kan gaan, nog beperkingen van kracht zijn en dat lijkt veel liefhebbers van de kortebaan te bewegen zich snel nog als lid aan te melden. Wie lid wil worden zal dat vóór eind juli moeten doen. Het bestuur heeft deze deadline ingesteld om straks de ledenkaarten tijdig te kunnen verspreiden.

Wie lid is van de harddraverijvereniging ontvangt twee entreekaarten thuis, en hoeft niet in de rij te staan bij de kassa’s. De jaarbijdrage van €5 is in juni bij de leden geïncasseerd, dus wie nu nog lid wil worden moet dat niet alleen voor het eind van de maand doen maar ook uiterlijk 31 juli de contributie zelf overmaken. Daarna lukt het niet meer om de kaarten in de bezorging op te nemen. Aanmelding als lid doe je hier (lees vooral ook onze info over de onzekerheden door de coronacrisis).

De kosten van de organisatie van de harddraverij nemen steeds verder toe, terwijl de inkomsten uit de totalisator door wetswijzigingen zullen afnemen. Ook de sponsorinkomsten staan, mede door de coronacrisis, onder druk. Daarom is het te verwachten dat de contributie en de prijs van de entreetickets vanaf volgend jaar zullen moeten worden verhoogd. De ledenvergadering heeft daar op 1 september vorig jaar zelf al bij het bestuur op aangestuurd. Omdat de harddraverijvereniging financieel gezond is en er vorig jaar geen kortebaan kon worden georganiseerd, hebben de leden echter ingestemd met het voorstel van het bestuur om de tarieven voor 2021 nog ongewijzigd te houden.