Helaas: harddraverij ook dit jaar van de baan

In overleg met de gemeente Heemskerk en de organisatie van de wielerronde hebben we tot onze grote spijt moeten besluiten dat er ook dit jaar geen harddraverij en wielerronde komen. De kermis met attracties op het kermisterrein aan de Johannes Poststraat gaat wel door. Het bestuur van de harddraverijvereniging wil toch iets leuks ‘op afstand’ voor de leden organiseren. Hierover volgt binnenkort nader bericht.

De conclusie is dat er geen ruimte is om het evenement binnen de coronaregels door te laten gaan. Uit het overleg met de gemeente zijn geen haalbare opties voortgekomen om de draverij op een veilige en verantwoorde manier te organiseren. Het ligt ook niet voor de hand dat de huidige maatregelen, waarbinnen evenementen tot 750 bezoekers mogelijk zijn, vanaf 1 september ineens zo versoepeld zullen worden dat op 2 september het meer dan tienvoudige mogelijk is, nog los van de eventuele extra voorzieningen die dan getroffen zouden moeten worden.