Harddraverij

De Heemskerkse harddraverij van 6 september 2018 viel nét niet in het water. Na een ernstig verlate start, wegens het opnieuw aanleggen van de bijna helemaal weggespoelde zandbanen, werd net voor het invallen van de duisternis de zinderende finale verreden. De winst was voor Hero Baldwin en Manon Pools, die hiermee in haar woonplaats Heemskerk de felbegeerde Grote Prijs van Rabobank IJmond in de wacht sleepte. Een thuiswedstrijd om nooit te vergeten.

De overwinning van Hero Baldwin leverde het entrainement van Aad Pools en dochters, naast een geldprijs van € 2.500 en een originele Heemskerkse ezel met sierdeken, ook de wisseltrofee van de gemeente Heemskerk op. Manon kreeg deze na afloop uitgereikt door loco-burgemeester Aad Schoorl.

De tweede prijs was voor Ronny Brandt, met John de Leeuw op de sulky. Bizar Zandbergen werd 3e met rijder Danny Brouwer.

Rabobank Pikeursprijs van de IJmond

Er werd fanatiek gestreden om de Rabobank Pikeursprijs van de IJmond, het resultaat van een nu vier jaar durende samenwerking tussen de harddraverijverenigingen van IJmuiden, Santpoort, Beverwijk en Heemskerk – mede geïnitieerd door Rabobank IJmond als sponsor. Voor het tweede achtereenvolgende jaar was Lindsey Pegram in de IJmond de sterkste. Pegram kreeg de loodzware trofee plus een cheque van €1.000 overhandigd door directievoorzitter Jakob Klompien van Rabobank IJmond.

De volgende Harddraverij van Heemskerk wordt verreden op donderdag 5 september 2019. Ook voor deze 94e editie wordt de baan traditiegetrouw weer aangelegd op de Marquettelaan. Aanvang van de koers 13.00 uur.

Op vertoon van een entreebewijs hebben onze leden vrij toegang. Geen lid, entree € 4,00. Voorverkoop van kaarten vindt plaats bij Gelukszaak Bekker aan de Deutzstraat, voorverkoopprijs € 3,50.

Programma: handig hulpmiddel

Twee dagen voor de koers wordt alles op de site gezet. De deelnemerslijst wordt ook opgenomen in het programma, dat op de dag van de koers gratis te verkrijgen is. Een programma is een handig hulpmiddel om de koers bij te houden.