De Harddraverijvereniging Heemskerk organiseert al bijna een eeuw jaarlijks de kortebaandraverij op de Marquettelaan. De laatste jaren zijn de kosten van de organisatie enorm toegenomen: dat heeft te maken met de strenge eisen die gelden op het gebied van baanaanleg, veiligheid van paarden en publiek, crowd management, milieu en uiteraard het prijzengeld en de premies die het voor de deelnemers aantrekkelijk moeten maken om in Heemskerk aan de start te verschijnen. De vereniging ontvangt geen subsidie dus moet de exploitatie elk jaar sluitend zien te krijgen. Dat lukt dankzij de kaartverkoop, de contributie van de meer dan 2.000 leden die de vereniging steunen én de trouwe schare sponsors.
Uiteraard willen we de sponsors niet overvragen, dus zijn er verschillende aantrekkelijke én betaalbare opties om als sponsor exposure te krijgen rond de draverij. Een advertentie in het wedstrijdprogramma, een videospot op de grote LED-schermen, het sponsoren van een paard (met kans om zelf ook te winnen), vele tientallen bedrijven en organisaties maken het ons mogelijk de draverij te organiseren. Maar een bijzonder woord van dank gaat toch uit naar onze hoofdsponsors, die met een substantiële bijdrage een onmisbare financiële basis voor de harddraverij vormen. Brantjes Makelaars & Verzekeringen, Janssen & Van Commenée Notarissen, Lubbers Wonen & Slapen, Spectrum Advocaten en –dit jaar nieuw ingestapt als hoofdsponsor– Bouwbedrijf J. Wilbrink.
En wat misschien het mooiste is, een nieuwe sponsor die er zelf meteen een feestje van maakt. Zo heeft het team van Bouwbedrijf J. Wilbrink al een eigen harddraverij achter de rug. Een korte impressie daarvan zul je menigmaal zien langskomen op de LED-schermen tijdens de draverij, maar mis vooral het integrale videoverslag van Wilbrinks ‘beste paard van stal’ niet.